· 

Doop Lied

Vandaag had ik weer een depri dag, ik kan dan een hele dag wenen en me vanalles afvragen. Waarom? Waarom wij? Waarom hij? 

Uiteraard luister ik dan ook naar muziek. Soms luister ik naar zijn doop lied.

Oscar is 5 december gedoopt. Deze tekst is presies voor mij geschreven. Ik voel me echt heel vaak zoals hier geschreven staat. Als we dit liedje op zijn doop speelden kon ik het uiteraard ook niet drooghouden. 

Ik wil met jullie de tekst en het liedje delen.



Gezongen door

Trijntje Oosterhuis - nu dat jij er bent


*

Als je in mijn ogen kijkt

Lijkt de wereld stil te staan

De wind houdt op met waaien

En bevroren is de maan

Je bent stralend als de zon

Je bent volmaakt, zo naakt en klein

En de wereld lijkt voor eventjes perfect te zijn


Ik wist niet dat ik na een blik

Zo veel van je houden zou

Maar ik weet nu al niet eens meer

Hoe ik leefde zonder jou

Voor zoveel wezenlijke dingen

Leek ik blind tot dit moment

En die zijn ineens zo zichtbaar

Nu dat jij er bent


Oh, ik hoop dat ik je geven kan

Wat jij me geeft

Zo lang ik leef...

Ik zal onvoorwaardelijk waken aan jouw zij

En ik hoop dat je ooit voelen mag

Wat ik nu voel

Wat ik bedoel

En wat in woorden niet te vangen is voor mij


Wanneer je in mijn armen ligt

En zo tevreden naar me lacht

Lijk ik alles te vergeten

Dat daar buiten op mij wacht

Alle strijd en alle tranen

Alle stille pijn verdwijnt

En de wereld lijkt voor eventjes

Normaal te zijn...


Voila mijn depri moment even met jullie gedeeld.