· 

Medicatie

Enkele maanden verder.

We worden het stilletjes aan een beetje gewoon van Oscar zijn medicatie te geven. 

Bij elke voeding of drankje moet hij creon nemen. Door de taaie slijmen in zijn pancreas neemt Oscar geen voeding op. Om dit mogelijk te maken moet hij bij elke voeding korreltjes nemen. Mucos verliezen veel zout waardoor hij veel zout moet bijnemen aan de hand van capsules, speciale vitamines moeten gegeven worden en dagelijkse kine oefeningen zijn een must Maar ook Antibiotica. Oscar is 3 maand en zit al voor de 3de keer aan antibiotica. Werkt het dan niet? Altijd in dat onwetende altijd met die emotionele overload.. ondertussen hebben we al een "abonnement" bij de apotheker. Die kennen mij al en weten dat ik altijd voor belangrijke dingen bel of langs kom. Wel fijn zo een goeie band met hun hebben..

Oscar neemt 2x per dag aerosol. 1x met zoutoplossing en 1x met een vloeistof om de slijmen "in stukjes te knippen " hierbij horen nog eens zware kiné oefeningen. 5 dagen de week gaan wij naar de kinesits voor oefeningen.  En 1x per dag doen we het zelf, in het weekend 2x. Dit vraagt veel tijd. Tijd die ik eigenlijk niet heb. Dat valt me vaak zwaar, je hebt de gewone baby zorgen maar ook de extra zorgen. Die maken het voor mij heel moeilijk. Ik heb Oscar altijd graag bij mij gehad altijd de controle. Ik weet dat alles dan proper en gesteriliseerd is, ik weet dat hij zijn medicatie gekregen heeft, ik weet wanneer hij slaapt en wanneer hij eet. Maar deze controle moet ik ooit afgeven. 

Reactie schrijven

Commentaren: 0